Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 17, 2010

Balik Kampung... Kenapa saya suka Kampung saya???

Wesak day last month aku balik kampung tanam popcorn. Hahha... Cuti lama sikit, boleh la balik kampung.

Sebab ada daya tarikan... Hahahaha... Budak comel ni jadi daya yang sangat menarik perhatian aku untuk waktu ini. Hahaha


Jadi walau apa pun halangan... Aku tetap rempuh... Hahahha... Ayatttt...Kedengaran sangat poyo...
Kah-kah-kah


Keserabutan dalam komuter pun aku tetap anggap sweet demi balik kampung...Huhuhu



Yang ni tak sweet. Faciliti pengangkutan dah comel dah, tapi mentaliti tak cukup comel lagi... Buang sampah bagai melepaskan batuk bekas air ribena di tangga kerusi. Alahaiii...Tak comel sungguh tak cun tak tampan...


Okeh.. Posisi dah chantik... Hadiah dah siap dicover posisinya... Sudah boleh cari posisi strategik untuk tuan empunya diri berlayar... Naikkan sauh, turunkan layar... See-see-see... Naik bas, tapi hanya driver bas yang rasa dia bawak bas, sedangkan aku rasa macam naik bot, teralun-alun dengan bas... syok ooo berlayar dalam mimpi... hahaha


Pekena Lime Juice secawan dulu before balik umah. Sempena birthday kawan sekampung aku, so aku join melepak bersama teman sekecohan dulu-dulu...Haha... Melepak kat Tanjung sambil disepak-sepak angin tak reti bahasa suruh balik rumah. Hepppp... Bese dia ni... Dah sampai Mersing tak mau balik rumah terus...

Dah nak azan mahgrib, tetiba hp aku bunyik. Tepi pantai pun dah warna remang-ramang senja nan merah... Cun ooo scenery time ni... My Mum dah mula kecoh-kecoh-havoc suruh aku balik. dah tak ingat rumah. Tau lah dah jumpe member-bla-bla-bla- aku pun blah.


yo-yok-ooo je aku blah... Hahahaha... Hampagas tak berjenama....


Sempat ke Pasar Jumaat kat Tanjung tu. Stomach wat miscall craving for pedal ayam. Kurang hajar ko Sham, makan pedal depan aku. So perut aku terhantar msg tak bernombor pada otak... Nak pedal jugak. Aissshhhesss....







Terserempak dengan Deq Lyiend. Ayayayya... Dah nak masuk 3 tahun wa tatak jumpa ini orang. Sempat suh Ijat snap a pic. Dah dia plak tersangkut, duk sibuk interview kaedah kurus ala Deq Lyiend. Sangat tak tipu, she is slim than a few years ago. So Ijat yang bercita-cita tinggi nak kuruskan badan pasti teruja tengok. 


Ni lah sebab my mum duk sibuk call suh balik tu. Dia nak heret aku pi kenduri anak sepupu aku kawen ni. Kat entry sebelumnya aku dah mention about her wedding ceremony. Ni lah dia rupa hamba allah tu di malam majlis berinai. Hamba allah kedua hanya bermuka tongong, berpipi nampak chubby, menumpang ambil pic sekeping... Hahaha

Deq Lyiend, Kedua mempelai , Shaza and Budak Comot.

The next day, on her wedding-sanding-time. Hamba allah kain kotak-kotak tu awat dia macam terbongkok-bongkok... Haha..Presenting the wedding-sanding-time yang sangat mengujakan aku...(?) Teruja sebab yang pakai baju orange tu nak kawen (dah kawen time entry ni dipostkan) plak lepas ni. So sebagai bakal pengapit (dah jadi pengapit dah pun) , sedang mengambil feeling di atas pelamin orang lain.


 Hahahahaha... Ini budak sedang tido... Mari kemaskan barang tuk balik KL sebelum dia tersedar-bukak mata-and-buat-onar...


Acara bergambar ini plak semasa aku nak balik dari Mersing ke KL. Si budak comel ni nak ikut hantar balik ke bustand.


Melepak di Benang Emas Collection dulu.



At my uncle boutique. Orang Mersing, mai la singgah-tengok-belek-and-beli. My sis yang jaga, so segala harga tawar-menawar, bolehlah negotiate dengan my sis. 


Ini antara collection yang aku snap.
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Tapi, yang ini lebih menarik perhatian aku...





Haaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!


logo baru

No comments:

Post a Comment