Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 4, 2010

Aku Manusia

Adat manusia berhutang...

Hutang masa...

Hutang tenaga...

Hutang budi...

Paling banyak...

Hutang budi...

Tapi tak terkira...

Hutang Wang...

Bila Kau nak bayar hutang Puasa???
-itu hutang dengan hamba-Allah kepada Allah-

Bila Pulak kau nak bayar hutang kau dengan aku???
-itu hutang sesama makhluk-

Jangan buat-buat lupa ya...Aku bukannya kaya. Selalu mungkin aku boleh buat-buat aku belanja, tapi kalau aku tak pernah merasa kau yang belanja, tak kan aku boleh sentiasa buat-buat lupa.

Jangan sampai aku ingat sentiasa. Kerana aku manusia, sekali terkena, kau pasti benci pada aku selamanya. Aku bukan berkira, tapi kalau kau yang selalu berkira, takkan aku suka-suka sentiasa.

NotaKuaci: Manusia ni macam-macam, tapi aku selalu jumpa yang ni satu macam. K.e.d.e.k.u.t

logo baru

No comments:

Post a Comment