Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 10, 2010

Kekeliruan yang memhantuiku

Dalam hidup ini, kita akan mengalami situasi di mana kita akan berasa kita di persimpangan dilema. Nak ke kanan, ke kiri, teruskan, berhenti. Semuanya macam kita nak buat, sedangkan kita hanya boleh melakukan satu sahaja pilihan... Masihkan kita mempunyai peluang kedua??? Entry macam berada dalam mode kekeliruan dalam nyata.

Aku kah yang bersalah?_

Kenapa aku?
akukah yang bersalah?_
akukah punca?
akukah penyebabnya?
akukah yang bersalah?_
kalau aku tiada?
hilanglah punca?
hilanglah penyebab?
hilanglah aku yang bersalah?
berbahagialah selagi aku tiada.

Manusia sering berada dalam kekeliruan, mindalah yang memandu kita menjadi terarah. Tapi aku, hanya manusia biasa... Kekeliruan aku kadangkala menghantui, bukan aku tak berfikir, tapi fikiran aku kadangkala bukanlah dalam nyata... Kadangkala bermimpi dan keliru mana yang nyata, kenyataan... Aku manusia biasa, kadangkala lari dari masalah bila aku lelah.

Notakaki: Bila aku rasa aku dalam mode sedih, kekeliruan tulah teman aku walaupun aku tak mintak ditemani dengan agenda blur kecelaruan kekeliruan... Tak Adil!!!!!

No comments:

Post a Comment