Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 6, 2010

Nak tau aku... Tak Nak Tau...Nak Tau...Tak Nak Tau

 Chapter 1

Nama    : Budak Comot
DOB     : 3 April 1985
POB     : Mersing, Johor

 Aku lahir kat umah... Mak aku dulu lahirkan aku kat umah je... Bidan klinik desa yang sambut aku... Pagi Rabu 3 April 1985, pukul 9.30 tak silap aku, ne la aku tau aku lahir pukul berapa, hari apa, jam berapa... Semua maklumat tu aku tengok kat surat beranak aku je... Berat aku time tu 2.90 kg je... Ringan beban mak aku, aku duk dalam perot tak sampai 3 kilo, ke hulu-ke hilir mak aku angkut aku sekali...Aku kan anak yang baik, ringankan beban mak aku...Huhu... Sekarang pun aku ringan lagi, tapi bukanlah sebab takut mak aku rasa berat kendong aku ke ape ke... Dah besa camni takkan mak aku nak kendong lagi... Huhu...

Masuk sekolah tadika aku sekolah kat kampung aku je... Keje (?) main, makan lebih, blaja sikit-sikit... Haha... Aku minat melukis, jadi cikgu aku bagi aku peluang melukis untuk satu pertandingan tak silap aku... Adoihai...Aku pun dah tak ingat dah apakah berkesudahan OK atau KO... Tapi yang aku ingat aku lukis gambar watermelon... Wah3...Suke betul tembikai... Maklumlah dulu abah aku petani tanam tembikai, so aku addicted pada tembikai sampai termimpi-mimpi, berangan-anganan nak panjat pokok tembikai satu hari nanti (?)... Haha... Lawak betul angan-angan aku...

Bila tak sekolah aku ikut abah pi menoreh... Haha... Bukan aku yang menoreh... Aku ikut aje...Naik basikal dengan abah... Duduk kat palang besi alas bantal...Seronok time tu, lalu tepi pantai, tengok laut dari atas tebing kat jalan raya... Sambil senyum-senyum ditampar angin.. Main-main kat ladang getah... . Huhu... Saat yang takkan berulang lagi sekarang ni...Rindunya time dulu-dulu...

NotaKaki: Anak muda zaman sekarang, kecik2 dah pegang PS2,PS3, Playdoh... Dah pandai melawa-lawa... Bergaya hp sebijik, tinggal helo2 je...Huhu... Aku juga Budak Comot yang bercomot-comotan...

No comments:

Post a Comment