Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 24, 2010

Ho-Ho-Holiday

10 Ramadhan 1431.

Okeh-Okeh-Okeh. Hari ini 14 Ramadhan 1431. Ini entry REVIVAL. 

AKU SEDANG BERADA DI HEMISFERA UTARA.

Pergi tanpa perlu menaiki pesawat, tanpa perlu memikirkan kenderaan tunggangan bagai-bagai macam santa clause accros the sky. Hanya memerlukan tahap penghayatan kerohanian dan kejasmanian yang tinggi tahap dewa.  T.I.P.U. Naik pesawat PANDORA sahaja.

Sekarang aku sedang menyaksikan AURORA live.

Bukan persembahan AURORA dari Estranged. Bervokalis Abang handsome anak seorang tu. 
No-No-No.

Tapi AURORA DI HEMISFERA UTARA.

Subhanaallah. Sangat Cantik.

Kan Chantekkk tu.

Indah betul kehebatan yang Allah.

Macam lampu pancaran laser. Tapi naturally beauty scene. 

Ni pakcik aurora hunter bagi collection picture dia. T.I.P.U. Tak kenal pun dia.

Ini pun pakcik aurora hunter punya collection. Tak kenal pun siapa dia.

Aku yang sedang berjalan dalam kabus. Tak nampak pun aurora tu.

Sebab.....

Itu saat PEJAM MATA.

Dalam kabus minda, hemisfera utara aku sahaja.

Sekarang saat BUKA MATA.

Kenapa aku berhiperbola metafora melampau imaginasi ini? Sangat mahu jadi ahli kutub kah? Sudah cukup ilmu di dada kah mahu melawan suhu di bawah paras beku?

JAWAPANNYA T.I.D.A.K

Aku bengang dengan Coverage Tetttttt.

3G dah confirm-confirm dah sah-sah tak de signal. Jangan kata Signal 3G, signal H pun kadang-kadang hidup segan, mati malas. So tak payah buat panggilan 3G ya kakak dan abang iparku untuk memantau pergerakkan adik mu ini. Signal dah lama haram dalam hp ni. Mau campak ke tepi katil saja.

Calling dah mula tunjuk taring. Sekejap-sekejap SMS dari rangkaian talian masuk inbox. Just nak bagi tahu aku yang ada 7,8 misscall since sekian-sekian time-and-date. Hampeh.

SMS. Tak usah cerita. Makin parah. Sending-sending-pending-failed. Okeh. Nyanyi ikut irama yang anda suka. Lalalala.. Mari hiburkan hari. Aurora-Aurora-Aurora.

 Inilah realitynya. Tiada Aurora di hemisfera. Tapi ada Roar dalam hati aku tentang Network Coverage Teeetttt.

Bayangkan kalau aku emergency case. Okeh. Rasa seperti di hemisfera utara. Tidak ubah seperti ada hp tupperware isi air sahaja. Tak boleh buat apa. Baling pada polar bear pun pasti dia buat sarkas tool saja.

Wondering how taikun tu boleh jadi orang kaya Malaysia sedangkan network coverage nya out-of-cover. 


logo baru

No comments:

Post a Comment