Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 24, 2010

Opening Eid Raya... Part 5

15 Syawal 1431.

Raya makin hangat. Ketiak makin hangit. Kulit makin hangus. Okeh-okeh-okeh. Aku makin berlebih-lebihan. Huhuhu. Tiada agenda menghangitkan atau insiden hangus-hangus. Semuanya senyum raya saja. Raya ke-4. Rumah rakan diserbu lagi.

Dulu masa kanak-kanak, tak kira rumah siapa pun datang saja, janji beraya dan dapat duit raya. Tak kira rakan, jiran, janji rumahnya pintu terbuka, bagi salam, jamu mata dan rasa kueh raya dan beratur nak salam raya. Paling penting dapat duit raya. Kihkihkih. Sekarang dah hampir nak masuk status dewasa secara terpaksa, maka tak bolehlah terjah rumah secara suka-suka, rumah rakan sahajalah jadi mangsa. Itupun kalau mereka masih belum berkeluarga, bersuami isteri terchenta, maklumlah status dah tak sama. Huhuhuhu
Petang raya ke-4, rumah aku plak diterjah. Aku kan single but not available, belum bergelar ISTERI. Jadi bila-bila pun boleh dijengah. Belum ada agenda beraya di rumah mertua, kunjungi sanak-saudara dua keluarga, atau jadual beraya di kampung mana.



Naim Nordin, Fared Ramli, Hafiz Hamdan, Hairi Hamid, Jainizam Zantan dan Razali Razak.
Gadis: Nurrul Ain

Kenapa semua ahli terdiri daripada jejaka? Erkkkk. Jangan kata rumah aku memilih jantina. TIDAK. Terbuka kepada semua jantina, kebetulan yang datang adalah berjantina lelaki. Maka aku ditemani Ain melayan kerenah dan kecoh raya rakan-rakan.

Aktiviti serbuan rumah bersambung lagi. Dah maghrib. Balik mandi. Malam sambung lagi. Set. Planning dah baik dah. Kali ini, berjaya kumpulkan angkatan anggota sukarelawan lebih ramai.

NotaKuaci: Entry terbuka raya. Kihkihkih. Kau ingat hanya ada acara rumah terbuka raya saja kah? Aku sebagai tuan tanah, sentiasa buat entry terbuka, tak kira raya ke tidak. Sila-silalah tinggalkan komen dengan mengclick link bold-amek kesah- dibawah entry ini.


logo baru

No comments:

Post a Comment