Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 17, 2010

Merepek Merabai

BURIED...

Not a movie preview, tapi hanya pendapat merepek merabai.

Semalam pergi menghabis duit tengok buried. Serius aku cakap, movie ni hanya menghabiskan duit aku. Sehingga habis movie, aku still wondering, kenapa filwm ini ditayangkan. Apa motif cerita ni? Apa yang menyebabkan pengarah dapat idea nak buat filem ni? MAHU MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH kah? Atau MAHU MEMBUKA PEKUNG DI DADA kah? When it toward terrorist activity, usually it will automatically pointing on us (Islamic religious).

Lokasi pengambaran hanya didalam kotak empat segi tepat yang mampu memuatkan tubuh manusia dan peralatan survival yang ditinggalkan pengganas. Dalam keranda yang ditanam 6 kaki  dalam tanah, oksigen yang semakin berkurangan, HP dengan battery yang tinggal berapa kerat, lighter zippo, torchlight and pen. Apa yang korang mampu buat untuk selamatkan diri?
Poster mengaburi mata untuk melihat filem terbabit.

Jangan takutkan diri anda sendiri dengan menonton cerita ini. Takut apa? TAKUT BOSAN. 




Masih ada moral story:
- Jangan abaikan Parents anda
- Sayangi family anda
- Before accept a job, baca term and condition may apply once anda dah sign the offer (kalau tak, mati kataklah seperti si mangsa, sudahlah terpaksa memotong satu jari which aku tak tengok pun part ni. Kan aku dah cakap jangan tengok cerita ini kalau nak menakutkan diri sendiri)

logo baru

No comments:

Post a Comment