Idola Mimpi-mimpiku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 3, 2011

Zam-Zam Ala-Kazam

Setelah persiapan rapi. Tarik nafas dalam-dalam. Mahu merapu panjang-panjang. Secara rawak setahun minggu lepas. A Kepada Z  Tahun 2010. Mahu cuba buat ayat terpendek dengan segala mak bapak huruf yang wujud. Doakan aku berjaya 0_o. Kahkahkah. Mengarut.

**Entry ini sarat gambar dan pautan entry yang lampau**

AKU ADALAH AKU
Tagline blog kesayangan aku. Dikenali sebagai Budak Comot. Aku Adalah Aku. I am Who I am.

BERTUNANG
Bukan aku. Tetapi rakan kesayangan aku sejak kecil. Teruja. Sebab pertama kali ada kawan rapat yang dah nak jadi milik orang.

CINCIN
Si Kaseh hadiahkan untuk tanda insan kesayangannya yang utama adalah aku. Terharu. T_______T
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

DATING
Tahun yang paling banyak dating sebab si kaseh dah ada di depan mata. Bukan di UUM lagi. Seronok. Boleh mengaruk selalu. 0_o  Semakin hari, semakin sayang kepada si Kaseh. Tambahkanlah rasa sayang itu dari hari ke hari. Aminn~

EHHHH! EGO-S
Akhirnya. Ada kenderaan sendiri walaupun tak pernah merancang mahu memiliki sebijik scooter. Cayalah Blacky.

FUTURE FAMILY-IN-LAW
Yaaaa. Sudah berjumpa dengan keluarga bakal mertua. Nervous. Tapi kalau sudah serius, apa yang perlu di extra takutkan. Nanti jadi keluarga juga.

GILA GAMBAR
Semakin banyak gambar yang disnap sejak ada C510 dan ES17. Bukan DSLR. Tapi tetap teruja mahu ambil gambar. Kamera canggih manggih pun kalau tiada seni ambil gambar, tak guna juga. T_____T

HANTU DONUT-BIG APPLE'S
Hampir setiap kali ke Mid Valley atau Alamanda akan menyerbu outlet ini. Aduhhhh. Tak boleh tahan. Say Cheese.

I-City, Shah Alam
Akhirnya melangkah ke alam bercahaya di Shah Alam. Walaupun bukanlah tempat wajib pergi, tapi sekali dah pergi, berbaloi rasa di hati.
  
JUBLI PERAK
T_____T Angka tak penting. Tapi....teramat penting. Aku sudah melepasi jubli perak satu tahun minggu lepas. Takut? Takut-takut-takut. Tahun ini julat dah semakin menghampiri angka bulat 3 puluh. Walaupun baru satu tahun.

KEKAL DI BBB
Sudah memasuki tahun ke-3. Masih kekal di Bandar Baru Bangi. Esok lusa masih belum pasti lokasi seterusnya.

LET GO- ESARLI WEDGES KESAYANGAN
T______T Sayang. Tapi terpaksa lepaskan kerana dah tak sanggup nak berdampingan dengannya lagi. Selesa. Tapi dah rosak sebab banjir di Sintok. Kedah.

MOVIE VALENTINE'S DAY
Romantik komedi pertama yang aku dan si kaseh tonton di TGV, KLCC.

NASIB BAIK
Sedikit bertuah, sebab baru bergiat dalam arena berblogging, masuk contest, dan tupp. Menang. Huhuhu. Beg Fossil dari Chika.

ONLINE BLOG
Sudah melupakan kulit. Tergilakan blog sampai melupakan FB. Hahaha. Bolehkah diibaratkan habis madu sepah dibuang? Taktaktakbolehhhhhhh. FB sudah menghampiri Fasa Bosan.

PENGAPIT
Pecah panggung rekod peribadi bersama rakan sebab jadi pengapit. Wahhhhh. Bila pulak aku nak diapit ni?
T____T

QURBAN-TAK BALIK
Buat sekian kalinya qurban aku untuk Hari Raya Qurban adalah tak pulang ke kampung halaman. Dan buat pertama kalinya juga Hari Raya Qurban kali ini, disambut bersama si kaseh dengan hidangan yang dibuat oleh aku. 0_o Haku Pandai Masak Okeh, yang simple saja.

RASA FRUST
Selalu makan epal. Tapi yang ini sedikit rasa frust sebab tak dapat tepek BE DELICIOUS DKNY, si epal manis ke tubuh.

SUNGAI GABAI
Akhirnya tercapai juga harapan mahu mandi sungai. Walaupun ada yang takut-takutkan aku dengan wabak kencing tikus, tapi aku redah saja. Niat itu penting.

TIDAK DIRANCANG
Destinasi percutian yang tak ada dalam perancangan 2010. Asalnya mahu ke Konvo si Kaseh saja. Tapi akhirnya terbawa diri ke Jeli, Kelantan kerana mengikut keluarga bakal mertua. Perancangan Allah itu sempurna.

UUM
Setelah menjejakkan kaki sewaktu konvo aku tahun-tahun lepas, tahun 2010 kembali lagi menghadiri konvo. Bukan konvo aku, tetapi konvo si kaseh.

VOLKSWAGEN - NEW BEETLE
Walaupun bukan tahun 2010 pun di hati aku tetap ada berbunga tayar wangi new beetle dihati. Sudah 10 tahun aku mengangankan mahu menaiki kereta tersebut. Nak memiliki tak mampu. T____T

WALI BAND - BAIK-BAIK SAYANG
Lagu yang mencuri pendengaran aku siang malam, pagi petang. Pesanan untuk d'kaseh daripada si kaseh.

Aku tak ingin
Kau menangis bersedih
Sudahi Air Mata Darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku
Kau Kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku
Untukmu dan hidupmu
Baik-baik sayang
Ada aku untukmu
Hanya satu pintaku
Di siang dan malammu
Baik Baik sayang
Karna aku untukmu

Semua keinginan
Akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku…

XTRA HAPPY
Tahun yang extra happy berbanding tahun sebelumnya. Harap tahun ini pula extra-extra happy dari tahun 2010 pula. 0_o


YANG COMEL
Yang comel si Ammar Syazwan dan semakin petah bercakap walaupun ada slanga kanak-kanak pelat. Hati makin rindu mahu balik kampung bila setiap kali terima panggilan dari kampung terdengar suara Ammar menjerit panggil namaku. Tersedak semput sesak nafas ayat ni panjang.

ZzZzZzZ
Agenda tidur yang panjang adalah agenda tetap bila waktu senggang yang berlebihan. Susah nak pendekkan tempoh untuk berlibur di alam mimpi. T__T

Tamatlah coretan 2010. Kembali ke alam nyata 2011. Welcome 2011, Good bye 2010.

footer




No comments:

Post a Comment